Ik wil bewijs zien; de opkomst van asocialemedia

zondag 31 mei 2009

In de dierentuin waar ik dit weekend was zag ik kinderen van 3 door hun ouders gedwongen worden foto's te maken. De ouder in kwestie wilde ook nog dat het een goede foto was dus de foto werd bekeken en moest verplicht nogmaals gemaakt worden door het kind. Het kind wilde gewoon veel liever met zijn neus tegen het raam geplakt naar de wasberen kijken.

Het lijkt er op dat we bewijzen willen zien. In reclames van Lipton en AH zie bind testen. En mensen plaatsen bij tweets met wie ze een activiteit doen terwijl ze daar zijn, het liefst met een twitpic. Allemaal bewijs om te laten zien ik was hier en als je het niet geloofd dan is hier het bewijs en de mensen waaraan je het kunt navragen. Ik ben niet tegen twitteren, bloggen en foto's maken alleen laat het niet afdoen van je ervaring. Dit vond ik één van de meest interessante voorbeelden van bewijs leveren. De Wopper Virgins kijk en gruwel.

0 reacties:

Een reactie posten