Een Experience Timeline waarin een zieken huis bezoeker aan geeft hoe hij een dag ervaart in een ziekenhuis door een tijdlijn en afbeeldingen.

2D participatory modeling Waarin door middel van afbeeldingen van objecten die zich in een ziekenhuis kamer kunnen bevinden samen met patiënten en zusters een kamer wordt ontworpen.

3D participatory modeling Als er al dingen zoals kamer grote vast staan wordt er nogmaals gekeken hoe een kamer in het ziekenhuis er uit moet zien nu met 3d modellen en popen.

Ik zie designers al griezelen bij het idee om democratisch samen met klanten te en gebruiker te gaan ontwerpen. Wat mij is bijgebleven wat Liz zei was:"If you work together you don't have to sell your product". Als je klant begrijpt waar je mee bezig bent geweest en zelf deel is van het proces is hij dan makkelijker bereid te betalen? Is er dan minder overtuigingskracht voor nodig ,omdat je met veel meer vertrouwen samenwerkt. Wil je hier meer over lezen en weten dan is er de these van Froukje Sleeswijk Visser die op he symposium gepresenteerd werd. Veel stof tot nadenken.Worden marketeers en disigners niet meer en meer mensen die tools leveren zodat gebruikers dingen kunnen maken, omdat zei experts zijn op hun eigen vakgebied. Daarna moet het werk van gebruikers geoogst en samengevoegd worden. Is dat de onze nieuwe taak?
0 reacties:
Een reactie posten