Komt allen naar Shelfari

vrijdag 15 januari 2010

Ik hou van Shelfari. Shelfari is een online community gefundeert op boeken. Je kunt je boeken die hebt registreren in je digitale boekenkast. Je kunt aangeven wat je van plan ben te lezen en wat je op dit moment leest.

Achter elk boek in je kast hangt een complete community. Je klikt er op en gaat naar de community site de site. Je kunt daar alle informatie over het boek aanpassen. Je maakt met elkaar een compleet beeld van het boek. Je kunt discuseren over de inhoud en je kunt vragen aan mensen of je een bepaald boek moet lezen. Dit is allemaal grappig, maar de marketing mogelijkheden zij heel intersant.

Ik heb het boek "Free" van Chris Anderson gelezen en gefavorit. Je kan zien dat ik dat recent heb uitgelezen. Nu kreeg ik een mail van "Soundview Executive Book Summaries". Ze hadden een video conferentie georganiseerd met Chris Anderson en of ik die live wilde bekijken. Dit is heel interesant. Een merk steld zich hier op als tipgever. Ze hebben met geen woord gesproken over hun product. Ze roepen niet kijhard in je gezicht "KOPEN!". Ze zien waar je intresse in hebt en helpen je bij die zoektocht. Ik ben blijkbaar heel vatbaar voor deze marketing. Ik heb niet alleen de conferentie bijgewoont. Ik ben ook vriend geworden van dit bedrijf en blog er nu over.

Het is nog heel opervlakkig dit soort contact met een merk. Ik kan me voorstellen dat in de toekomst merken en bedrijven echt een deel uit gaan maken van je leven ,omdat je ze kunt vertrouwen. Je gunt ze hun bestaan omdat ze echt waardevol zijn voor jouw. Je vertrouwt ze omdat ze jouw waarde als doelstelling hebben.
Shelfari: Book reviews on your book blog

0 reacties:

Een reactie posten