Dutch Design Week: Bordspellen dat doe ik via het internet

woensdag 21 oktober 2009

Nederlanders houden van bord spelletjes. Wat nu als je maar met zijn tweeën bent en je wil een spel waar je minimaal vier spelers voor nodig hebt. Dat is nu geen probleem meer.

Op de Dutch Design Week kwam ik het volgende tegen. Dit een bordspel kun je aansluiten op een computer. De stukken zijn magnetisch zodat je de computer weet waar je stukken staan op het speelbord. Je gooit met de dobbelsteen en de computer geeft hoeveel vakjes je vooruit mag. Je kunt ook kleine tijdens het spel moet je kleine minigames spelen door middel van de afstand bediening die aan het spelbord zit. Het spelbord plus één spel moeten €50,- gaan kosten. Daarna kunnen nieuwe spelstukken en platen bijgekocht worden. Het moet ook mogelijk worden voor gebruikers om hun eigen spellen te maken. Ook kunnen spelers vertegenwoordigt worden door de computer of kan er samen gespeeld worden via het internet.

Ik vind het moeilijk wat ik over dit product moet denken aan de ene kant zie ik zeker potentie. Aan de andere kant zie ik veel ouders die juist vinden dat hun kinderen al zo veel achter laptops en de DS zitten. Ik weet niet of ze dan bordspelen gaan die kinderen ook nog eens achter een pc laten kruipen.

0 reacties:

Een reactie posten