Heruitvinden van advertising

maandag 26 oktober 2009

De tv-reclame is verleden tijd. Je bereikt heel moeilijk de mensen die je wil bereiken. Steeds meer adverteerders zijn daar ook achter gekomen. Dus hoe bereik je je publiek. Wat wordt er nog wel bekeken. Hoe vind je de TV-reclame opnieuw uit voor het internet?

Op het internet floreren de filmpje met leuke experimenten. Denk aan de enorme populariteit van de methos diet coke experiments . Ook adverteerders hebben dit opgemerkt. Je ziet steeds meer adverteerders die zich koppelen aan zo’n experiment. Volkswagen heeft “The Fun Theorie” gelanceerd. Goed gedrag stimuleren door het leuk te maken. Het heeft heel indirect een link met volkswagen, maar wel slim om volkswagen te koppelen aan fun en het goede doen.De Umbro Footbal Hero zit de link vooral in de sportkleding van Umbro die gebruikt wordt. Het experiment gaat over de game Guitar Hero die nu met voetballers gespeeld wordt.

Bijna alle tv-reclame boeit mij niet meer. En hoe goed ik ook weet dat deze filmjes het zelfde doel hebben voelen ze beter. Je hebt het gevoel dat de adverteerder een soort van goede doelen steunt. Er zijn een aantal mensen met een tof idee en de adverteerder steunt ze financieel.

0 reacties:

Een reactie posten