Design This Oplevering

zondag 8 november 2009

Design This Document - Mentaliteitsverandering in de zorg

Evaluatie workshop bedenk een experience voor KOMO

Bij de workshops voor design this heb ik mee gedaan aan de workshop experience branding door Supersteil. Na een korte introductie met experience design zijn we aan de slag gegaan met de opdracht.We moesten kiezen uit de merken KOMO vuilniszakken en Zwaluw lucifers. We kozen voor KOMO.

Hoe bedenk je voor deze merken een online ervaring. Dat is een uitdaging. We kwamen als eerst op het idee om het merk op mannen te richten. Dat ze trots mogen zijn op het vuil buiten zetten. We kwamen daar niet echt verder mee.

Het idee van de KOMO experience ging echt leven toen we op het idee van het internet opruimen kwamen. KOMO ruimt het internet op. Je krijgt een bepaald aantal vuilniszakken die je over sites of profielen van mensen kan heen trekken. Je ruimt op die manier de rotzooi op het internet op. Als je vuilniszakken op zijn koop je een nieuw rol KOMO waarop een QR-code staat die je digitale tegoed aan vuilniszakken ook weer oplaad. Je krijgt ook de mogelijkheid om één site te debaggen.

Alle gebagde sites komen op de KOMO vuilstort. Er waren alleen nog wat twijfels over de profielen van mensen in de vuilverbranding te gooien.

Leuk vind ik dat je in een halve dag in een team een tof concept kunt neer zetten. Je bouwt door op elkaar. Bij elke stap vooruit voel je het enthousiasme toenemen.


Evaluatie Workshop Service Design
Deze workshop van James Boekbinder was een openbaring. Het gaf een naam aan een aantal projecten waar ik mee bezig ben geweest. Zonder me er van bewust te zijn ben ik bezig geweest met Sevice Design. Het grappige is dat de Service Design principes zoals beschreven door James ik ook had toegepast in mijn eigen project.

Leuk te ontdekken dat waar je mee bezig bent geweest een naam heeft en je niet alles zelf hoeft te ontdekken.


Evaluatie presentatie Thijs Teulings
Ondernemerschap wat is dat nu eigenlijk. Voor Thijs Teulings is dat niet iets hoogdravend. Het is gewoon iets dat je leuk vind of graag wil doen. Je zoekt naar de middelen om iets te doen en begint gewoon. Niet moeilijk doen. Dat was eigenlijk de centrale boodschap.

Leuk om een keer zo naar ondernemerschap te kijken en niet zoals in het onderstaande filmpje.


Evaluatie presentatie Peter den Ouden
Peter den Ouden werkt voor Syntens. Syntens heeft als doel ondernemers uit het MKB ondersteunen als zij willen groeien.

Het ging vooral over de basis van ondernemerschap. Wat is je motivatie? Hoe pak je het aan? Stukje over regels en rechtsvormen. Een vrij algemeen verhaal dat voor mij niet echt nieuwe dingen bevatten.

Leuk was wel het gedeelte over zijn eigen bedrijfje wat hij met een groep vrienden was gestart. De passie was van zijn gezicht te lezen en ik denk dat toch het belangrijkst is.

"Succes is going from failure to failure without lossing enthusiasm"

Evaluatie Doing Research: How to graduate the easy way door Saskia Best en Bas Leurs
Hoe ga je op zoek naar je stage opdracht en onderwerp? Dat was de centrale vraag van dit college. Ineens is school bijna afgelopen en hoe zorg je er voor dat je het goed afsluit. Op zoek naar de parel tussen de kiezels. Doe onderzoek lees boeken en blijf bij. Tot je de parel vindt waar je op wil afstuderen.

Prettig op aan het begin van het schooljaar al wat handvatten te krijgen voor het afstuderen. Een leuke en zinvolle presentatie.

0 reacties:

Een reactie plaatsen